Oh my!~

Ahlan wasahlan wa marhabanbikum ~~

Fuhahaha, dah lame sangat dah rasenye tak update blog terbengkalai ni. (giler, memang out of date sangat-sangat dah ni). Sampaikan 3rd last blog entri 1st day prac, skang ni dah abis siap sebulan lepas da!! Wawawa,  nearly 4 months tuu.. Banyak betul perkara terjadi and aku tak plak nak update kat sini. (ade reader ke~ heheh).

Okay la aku update sket tentang abit here and there. 1st yang aku kena bagitahu, harddrive aku dah ilang.. Some of you sedia maklum minggu last prac aritu rumah aku kena masuk pencuri and my school’s bag kena rembat dek pencuri tu.. huhuhahahehe, ades !!~ Sangatla bengang tahap cipan nak beranak mase tu, tapi dah takde pape da skang. Redha je la (redha menda tu ilang, tak redha orang tu curik.. nges nges) mungkin takde rezeki or there’s something that Allah want to remind me of. Mungkin la kan, tu je la alasan yang aku boleh terima untuk merawat hati yang lara ini.. wekk~ ayat takleh blah.

And then, abis je pracs kitorang kena la masuk smula kelas whenever lecturer call for an extra classes. Tapi aku tak gi pun (most of it la, ade jgak yg aku gi sebab nak kolek kertas soalan ramalan, hehehe). So, study, study, study and more study (walamak, macam la kaki membaca sangat aku ni, kot novel ye la kut en? ;p ) sampai la last week paper BDK. Ahah, yes, kaunseling punye.. memang susah bangat sampaikan ade part yang aku tinggal kosong, bukan taknak ‘goreng’ tapi sampai dah takde idea nak tulis ape.. hahah, ngade lagi malas study, ngeee…

Then tadi pagi paper Action Research plak. Alhamdulillah dapat jawab ngan baik sebabkan aku gi la jugak study group ngan si farehah, faris n lemi beberapa hari sebelum menjelang periksa. Although tak semua part aku baca abis and semalam punye discussion aku skip sebab ngantuk sangat, pagi tadi tidur lewat la jgak, ngabiskan part Qualitative nye pasal. Hee, best nye ape? Sebab banyak giler soalan pasal tajuk tsb masuk arini.. so agak puas ati la menjawabnye. =)

Abis pekse, kuar plak ngan Ary. Ye, kemana lagi.. KB Mall, membeli novel2 tulisan Hlovate.

Memang semenjak direkemen novel aA+bB aritu, aku jatuh ‘chenta’ dengan novel nukilan Hlovate ni. Cara die garap cerita and dialog yang bersahaja tu memang aku suke sangat ah. Oh btw, last week pun memang ade beli dah ‘tunas’ :Hlovate and dah abis baca pun. Just in a day aku abiskan buku tu. Hehe. Arini beli lagi 2, bleh wat baca masa cuti nanti. ‘Rooftop Rant’:Hlovate dengan ‘Versus’:Hlovate jugak. Tak pasti la best ke tak, tapi cara penceritaan ada sket berubah, mungkin dah terevolusi cara penulisan dia ni. Ada gak la sneak peek into the story tapi belum rasa ketagihan lagi. Mungkin sebab baru baca 2-3 muka, tak berasa lagi ‘bara’ cerita tu. Hehe.

Ok lah, nanti kalau aku dah baca Novel2 tu and rasa best je, aku rekemen utk you all plak gi membeli and try to read those books k?

Until next time, adios amigos.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

