Surprise Call

Harini aku gerak sorang2 gi PC Depot.. tujuannya nak beli external DVD jek.. memula bajet rm200, tapi lari rm8 sebab aku tengok brand LG ni dia curve sket, so nampak best banding ngan Lite-ion yang cuma petak-petak bentuknya.. haha

Ni la menatang alah yang aku ckp tu.. puas ati sebab masa kecik-kecik dulu pun mmg teringin nak ade external drive camni.. Nampak kemas plak tu sebab curve dia macam sofistikated jek.. hihi.. senang la untuk mini notebook aku yang takde Dvd-drive ni.. nak gune kan skola ke ape nnti takyah tercari-cari dah.. sedia payung sebelum hujan le katakan…

Pastu mase aku jenguk-jenguk item kat PC-Depot tu, aku terpikir nak beli itu-ini yang sememangnya aku dah teringin lame dulu.. aku perati laa external HDD pulak en.. memula tanya yg 250gb je, pastu harga pun tambah rm30 je bleh dpt 320gb, aku amek yg tu truih ar.. nak balun 500gb, price range macam jauh sgt plak en.. rosak ke ape kang nangis tak berlagu klu simpan sume data dalam tu.. so, aku amek la natang samsung 320gb kaler biru ni..

Ok ke kaler biru camni? memula nak amik putih je kasik same kaler ngan netbook aku ni, tapi pikir balik.. benda ni kang putih2, pas tangan sana-sini, naik plak daki kn.. ilang seri plak.. pastu amik la biru.. agak cantik la sebab shining je.. puas ati sebab ade program auto backup dalam ni.. senang la aku nak update aku mia folder/files nnti.. lepas setting sume benda ni, aku nnti tinggal sambung je pastu tunggu dia update folder pada hari n masa yang aku dah set.. very easy and simple duh..

Lastly, masa aku tunggu kak yg keje situ cari harga ternal drive n kira total price aku amik brg, aku gi rembat skali speaker logitech.. haha.. tu lah kn, bwk duit bebanyak ni payah gak.. main amik je brg tak tengok harga.. haizz, kena rentikan pekerjaan macam ni.. susah di kemudian hari kang… hehe..

……………………………………………………………………………………….

Tadi, lepas aku tengok cite2 yang aku beli dari mirul, sambung plak ngan cite kat bilik si Haris, aku pun melayan la Dyesebel kat Astro Prima.. tgh2 duk melayan cite Philippine tu, ade number yg seingat ingat lupa masuk ke henpon.. aku baru angkat 2 sec, pemiliknya letak dah.. aku pun call la semula, kot2 benda penting ka apa hen, ade plak sore manja di hujung talian.. aku cam pelik, tapi terus mendapatkan kepastian gak la.. last2 baru ar dia menggunakan suara asal.. haha cik eda memainkan aku, aku ingat awek mane la nak ngorat aku camni.. hahah

t’ingat aku kat hg eda, lame seyh tak jumpe.. agaknya klu sempat bleh la 2 minggu lagi kita jumpe kat – – – – tu kan.. hehe, so its a promise.. nasib bek aku pun cuti time tu.. harapnya tak kena sekali ngan hari reunion SIS nnti..

** baru pas tengok G.I joe.. haha.. memang mantap sia cite ni, rase2 kalau gi tengok wayang 3-4 kali pun tak bosan oh.. malang sebab sherlock holmes mia dvd rosak lak..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

